Meditovat a milovat. Doma jako ve filmu

Ve filmu Jíst, meditovat a milovat se hlavní hrdinka v podobě Julie Roberts rozhodne, že po rozvodu vystoupí ze své komfortní zóny a zkusí změnit svůj dosavadní život. Jóga, meditace a láska (k muži i sobě samé) ji pomohou najít vysněný smysl života. Julia Roberts se během natáčení v Indii zamiluje do tamního života a zvyků natolik, že se rozhodne věnovat hinduismu a meditacím. Inu, proč ne…

I my jsme přesvědčené o tom, že jóga i meditace jsou skvělými cestami, jak prozkoumat své nitro a potřeby.  Jak si ujasnit myšlenky v hlavě, zbavit se napětí a stresu. A když si to navíc při meditování uděláte hezké a pohodlné díky různým pomocníkům a vychytávkám, jsou účinky rozjímání ještě výraznější.

 

 2

 

Meditační polštáře ulevují tělu i duši 

Když se řekne meditace, asi každý si na pár vteřin představí ženu či muže v tureckém sedu, jak si hoví na barevném polštářku a se zavřenýma očima brumlá jakési oooom. Ten polštářek, který má pod sebou, má své opodstatnění. Meditační sedáky  zpříjemní každé meditování a rozjímání vsedě, uleví v některých jógových pozicích, které třeba ze zdravotních důvodů nemůžete bez pomoci udělat. Meditačním polštářem si můžete hezky podložit bedra nebo si ho dát pod hlavu, když ležíte. Polštáře na jógu z naší dílny jsou naplněné čištěnými pohankovými slupkami, které udržují teplo a mají masážní účinek. Pohanka sama o sobě napomáhá ke zklidnění, ulevuje bolavým a unaveným zádům a šíji, pomáhá při bolestech hlavy. Teď jsme navíc přidali nové vzory a říkáme jen „ááách“. ☺

 

1_1

 

Meditační bolstery na jógu  

Podobnou funkci jako meditační polštáře mají takzvané bolstery, které se hodí jak na jógovou ( Yin, hatha nebo restorativní jógu) a meditativní praxi, tak i k běžnému odpočinku. Třeba do rána. ☺ My jsme ho navíc vymysleli v tak úžasných designech, že si celé zjógované budete připadat jako Julia Roberts v Indii. ☺  

Čas jako pro královnu, čas pro sebe

Není pochyb o tom, že na meditování je dobré mít čas a klid. Děti poslat kamkoli, muže taky. Vlastně, většina maminek nám určitě potvrdí, že už jen ta představa - mít čas jen pro sebe, je meditativní sama o sobě. Abyste mohly svoje meditování procítit každým smyslem a každou buňkou pomůže vám příšeří v pokoji a příjemná hudba (jen pokud je vám to příjemné, ticho je taktéž žádoucí). Pořiďte si pohodlnou jógovou podložku nebo kobereček

 

3

 

Jeden super tip:

 Každé meditování, jógové obzvlášť, ovlivňuje naše energetická centra – čakry, které si můžete vizualizovat třeba našimi lotosovými svícny v barvách čaker. Je to možná detail, designová věc, ale vězte, že právě takové detaily udělají z vaší chvilky pro sebe nezapomenutelný zážitek se silnou atmosférou i energií. A svíčky, ty k meditaci prostě patří.

Zavřete oči, dejte si relaxační masku na oči, která váš prožitek z meditace ještě zintenzivní a snáz vás přenese z okolního světa do svého nitra.

 

Návrh bez názvu - 2022-02-23T111836

 

Tip pro vás, které si klidu jen tak užít nemůžete: védská meditace

Možná, že se na klasickou meditaci necítíte, je pro vás těžká, a nedokážete se zklidnit. Nemáte ani potřebný prostor a ticho. Zkuste védskou meditaci, která je šitá západnímu člověku. Můžete ji provozovat kdykoli a kdekoli: doma, v práci, při cestě v tramvaji, na záchodě či v restauraci. Nepotřebujete být nutně samy, nevadí rušné prostředí ani hluk. Nepotřebujete ani ten turecký sed, stačí jakýkoli pohodlný sed, s bolsterem či bez, který vám vyhovuje. Nemusíte měnit svůj životní styl ani návyky…

Védská meditace se praktikuje ideálně 20 minut ráno a večer. A jejím základním principem je jednoduchost:

ČÍM MÍŇ SE SNAŽÍŠ, TÍM LÍP TO FUNGUJE, ČÍM MÍŇ SE SNAŽÍŠ, TÍM VÍC ZÍSKÁŠ.

Dopřejte si jakýkoli hluboký odpočinek se zavřenýma očima, který vás zbaví napětí, odežene nahromaděný stres i úzkost. Pomůže vaší trpělivosti, sebe přijetí, pochopení. 

A o to nám jde v dnešním světě asi ze všeho nejvíc.

 

Namaste

4